lمدیریت منطقه فروش و ویزیت
management marketing | يكشنبه, ۵ تیر ۱۳۹۰، ۱۲:۰۹ ب.ظ
lمدیریت منطقه فروش و ویزیت
lعلی خویه
lwww.khooyeh.com
lwww.alikhooyeh.blogfa.com
lمدرسه فروش ایران
مدیریت منطقه فروش
مبانی برنامه ریزی منطقه فروش
مبانی تصمیم گیری منطقه فروش
مبانی طراحی ساختار منطقه فروش
مدیریت منابع انسانی منطقه فروش
مبانی رفتار فردی و گروهی منطقه فروش
انگیزش و پاداش منطقه فروش
رهبری و سرپرستی منطقه فروش
lمنطقه فروش
lویزیت
lتوزیع
lوصول
lتحقیقات
l...
lمدیریت منطقه ویزیت
l· منطقه بندی و مسیر بندی جهت ویزیت، توزیع و وصول به طور جداگانه
l· معرفی عوامل توزیع شامل راننده، مامور توزیع، کارگر پخش و ...
l· تعریف وسایل توزیع به همراه حداقل و حداکثر ظرفیت حجمی و وزنی
l· تعیین حجم و وزن کالا در بسته بندیهای مختلف
l· تهیه کاربرگ توزیع برای فاکتورهای ثبت شده با کنترل حجم و وزن وسیله توزیع
l· امکان رزرو موجودی فاکتورهای توزیع نشده و ارسال مجدد این فاکتورها جهت توزیع
lوظایف مدیر منطقه ویزیت
lتعریف مشتریان با اطلاعات کامل
l· ثبت درخواست های مشتریان، امکان ثبت کالا در بسته بندی های مختلف
l· سهمیه بندی کالا برای فروشندگان و مشتریان بصورت مجزا
l· صدور فاکتور یا حواله فروش از روی درخواستها بسته به مشخصات مشتری
•o محاسبه نرخ کالا براساس قوانین تعیین شده در ستاد مرکزی
•o محاسبه قوانین تخفیفات و جوائز و اضافات بر اساس سیاستهای دفتر مرکزی
•o کنترل اعتبار بدهکاری و اسنادی مشتری و نیز سایر عوامل کنترلی
•o تصمیم گیری اتوماتیک در مورد صدور حواله فروش یا صدور مستقیم فاکتور
l· چاپ دسته ای فاکتورهای صادره در کلیه مسیرها
l· صدور اتوماتیک خروجی
l· امکان صدور برگشت فاکتور با ثبت علت برگشت، نوع برگشت، نوع کالای برگشتی
l· امکان بستن عملیات روزانه فروش
lگزارشات منطقه ویزیت
lگزارش فهرست مشتریان
l· آمار تفضیلی عملکرد فروشندگان
l· گزارش فروش فروشندگان به تفکیک کالا
l· گزارش فروش ریالی/تعدادی به تفکیک کالا
l· گزارش خلاصه و تفضیلی فروش و برگشت از فروش
l· گزارش کالا و مشتریان
l· گزارش خلاصه فروش روز مراکز فروش
l· گزارش فروش به تفکیک گروههای اصلی و فرعی کالا
l· گزارش فروش به تفکیک استانها و شهرها
l· گزارش عملکرد مامور توزیع
l· گزارش فروش فروشندگان و سرپرست فروشندگان به تفکیک کالا
lامور مالی منطقه ویزیت
lارتباط همزمان سیستم حسابداری مشتریان با سیستم فروش
•o بروز رسانی مانده حساب مشتری و سقف اعتبار
•o کنترل اعتبار مشتری در زمان انجام تراکنش
•o نمایش لحظه ای مانده هر فاکتور و مشتری
•o نمایش ماندهی چک
•o چاپ چک های واگذاری نزد بانک طبق فرمت های مختلف
l· صدور تسویه فاکتورها با نوع پرداختهایی نظیر: نقد، چک عادی، چک مسافرتی، تخفیف، اعلامیه بدهکار و بستانکار
l· ثبت چک و پیگیری چکها در بانک
l· امکان پیگیری وضعیت تسویه فاکتورها بر مبنای ویزیتور یا مشتری
l· پیگیری چک ها بصورت دسته ای یا انفرادی
l· بستن عملیات سال مالی، انتقال مانده مشتریان و اسناد در جریان به سال مالی جدید
lچرخه ی منطقه فروش
lوظایف مدیر فروش منطقه
lانواع مشتریان
lمثال : برنامه ریزی مراجعات به مشتریان
lمنطقه بندی در فروش
lنتایج یک تحقیق : نکات سفارش گیری از مغازه داران تهرانی
l85%مغازه داران به هنگام مراجعه فروشنده و توضیح وی تصمیم می گیرند.
l43%مغازه داران تمایل دارند بین 10 الی 12 ، 28% بین ساعات 8 الی 10 و 6/10% بین ساعات 14 الی 16ویزیت شوند.
l53% مغازه داران تمایل دارند در روزهای شنبه و یکشنبه ویزیت شوند.
l5/11% مغازه داران تمایل دارند در روزهای پنجشنبه و جمعه ویزیت شوند.
l49% مغازه داران تمایل دارند در هفته های دوم و سوم ویزیت شوند.
lفروشنده ای که اول می رسد 94/2% نسبت به فروشنده دومی ، نسبت به سومی 9/12% و نسبت به چهارمی 25% شانس سفارش گیری بیشتری دارد.
- ۹۰/۰۴/۰۵