قیمت گذاری و استراتژی های قیمت گذاری

قیمت گذاری و استراتژی های قیمت گذاری

قیمت گذاری و استراتژی های قیمت گذاری

قیمت گذاری و استراتژی های قیمت گذاری

علی خویه
مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم ها و برنامه های مدیریت، بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، برند، خلاقیت تجارت و فروش - بیش از 16سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12کتاب مرجع کاربردی و تخصصی،عضو انجمن های ملی و بین المللی، مشاورو مجری بیش از 200 پروژه در حوزه مدیریت، بازاریابی، فروش، تبلیغات، برند،عضو انجمن های ملی و بین المللی، مدرس MBA , DBA ارتباطات و روابط عمومی در سراسر کشور، مشاور و مدرس بیش از صدها کارخانه در سراسر خاورمیانه، ارایه بیش از 650000 نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی، همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، ارایه بیش از 100 ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف، سخنران برتر ده ها سمینار، مشاور ارشد مدیران عامل برندهای معتبر ملی و بین المللی، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و .......
تماس با ما:

khooyeh@gmail.com

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است

مدیریت قیمت و قیمت گذاری Price and Pricing

management marketing | چهارشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۷:۴۰ ق.ظ
چهارمین سمینار آموزشی کاربردی 2 روزه مدیریت قیمت و قیمت گذاری Price and Pricing   üمحتوای آموزشی سمینار: بررسی عوامل اقتصادی و عرضه و تقاضا بر روی قیمتمطلوبیت و نقش آن در قیمت گذاریمارکتینگ و جایگاه قیمت در آمیخته بازاریابیتعیین سیاستهای قیمت گذاری و بررسی تاثیرات عوامل داخلی و خارجی بر آنالگوی رفتار خریدارانتخاب روش قیمت گذاری عوامل موثر بر انتخاب قیمت نهاییسیاستهای تعدیل قیمت فروش، انواع تخفیفها و کسورات قیمتیاقدامات لازم جهت برخورد با تعدیلات قیمت رقباقیمت گذاری کالاهای جدیدبررسی واکنشهای مختلف تغییرات قیمتیجنگ قیمتها   ü هدف سمینار: علیرغم اهمیت روز افزون عوامل غیر قیمتی در فرآیند بازاریابی جدید، قیمت به عنوان یکی از عوامل مهم آمیخته بازاریابی شناخته شده است. چه بسیارند کالاهای مرغوب و مقرون به صرفه ای که به دلیل قیمت گذاری اشتباه، از جانب خریداران انتخاب نشده اند و زیانهای هنگفتی را به شرکتها تحمیل نموده اند. این سمینار مسائل و نکات قابل توجه در تعیین و تعدیل قیمتها، روشها، سیاستها و استراتژی های مختلف قیمت گذاری را معرفی می نماید. این دوره به صورت اختصاصی نیز برای سازمانهای متقاضی برگزار میگردد  مدیران و کارشناسان واحدهای مختلف طی شرکت در این دوره با اصول، مبانی و تکنیک های مختلف قیمت گذاری و سیاستهای تعدیل آن  آشنا می گردند   ü  زمان: 14 و 15 شهریور  ü مدت دوره: 16 ساعت                    ü ساعت برگزاری: 8:00 الی 17:00  مدرس : علی خویه .  09122991608 مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم ها و برنامه های مدیریت، بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، برند، خلاقیت تجارت و فروش - بیش از 14سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 11کتاب مرجع کاربردی و تخصصی،عضو انجمن های ملی و بین المللی، مشاورو مجری بیش از 200 پروژه در حوزه مدیریت، بازاریابی، فروش، تبلیغات، برند، ارتباطات و روابط عمومی در سراسر کشور، ارایه بیش از 350000 نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی، همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، ارایه بیش از 100 ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف، سخنران برتر ده ها سمینار، مشاور ارشد مدیران عامل برندهای معتبر ملی و بین المللی، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و .......   ü  امتیازات آموزشی: به شرکت کنندگان در این سمینار گواهینامه حضور در چهارمین سمینار آموزشی قیمت و قیمت گذاری صادر خواهد شد.
  • management marketing

مدیریت قیمت و قیمت گذاری اصول و فنون وروش های قیمت گذاری

management marketing | چهارشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۷:۳۸ ق.ظ
روش های قیمت گذاری Ú      قیمت گذاری بر مبنای افزودن به بهای تمام شده Ú      قیمت گذاری بر مبنای بازده مورد انتظار Ú      قیمت گذاری بر مبنای ارزش مورد تصور Ú      قیمت گذاری بر مبنای نرخ رایج Ú      قیمت گذاری بر مبنای پیشنهاد های مهر وموم شده Ú      1- قیمت گذاری بر مبنای افزودن به بهای تمام شده Ú      این یک روش ابتدایی است که یک رقم استاندارد به بهای تمام شده محصول اضافه می گردد. شرکت هایی که درکار ساخت وساز ساختمان هستند هنگام پیشنهاد مناقصه برای برآورد هزینه های پروژه از این روش استفاده می کنند.ودر مورد سود مورد انتظار هم یک درصد استاندارد در نظر می گیرند. Ú      مثال : Ú      بهای تمام شده محصول تولیدی یک شرکت بشرح ذیل می باشد : Ú       هزینه متغیر هر واحد 10 ریال ، هزینه های ثابت 300000 ریال وفروش مورد انتظار 50000 واحد Ú      16=(50000/300000)+10= ( تعداد فروش / هزینه ثابت ) + هزینه متغیر هر واحد= قیمت تمام شده هر واحد Ú      اگر بخواهیم 20% به قیمت تمام شده اضافه کنیم : Ú      2/19 = (20% * 16 ) + 16 = قیمت فروش هر واحد Ú      قیمت گذاری بر مبنای بازده مورد انتظار Ú      قیمت گذاری در این روش بر اساس نرخ بازده از سرمایه گذاری انجام می شود. Ú      مثال : فرض کنید شما مبلغ یک میلیون ریال سرمایه گذاری نموده وخواستار بازده 20% از محل سرمایه گذاری هستید با قیمت تمام شده مثال قبلی ، قیمت فروش بشرح ذیل می باشد: 20 = (50000/1000000*20%)+16= (تعداد فروش/مبلغ سرمایه گذاری *بازده مورد انتظار) + قیمت تمام شده هر واحد Ú      قیمت گذاری بر مبنای ارزش مورد انتظار Ú      در این روش قیمت محصولات بر اساس ارزش مورد تصور در بازار تعیین می شود. Ú      اساس قیمت گذاری بر مبنای تصور مشتریان در مورد ارزش محصولات گذاشته می شود سپس با استفاده از سایر اجزاء مانند محصول ، توزیع وتبلیغات بر ارزش مورد تصور افزوده می شود. Ú      قیمت گذاری بر مبنای نرخ رایج Ú      در اجرای این روش قیمت محصولات بر مبنای قیمت رقبا تعیین می گردد. امکان دارد قیمت محصولات همانند ، بیشتر یا کمتر از قیمت رقبای عمده تعیین شود. Ú      زمانی که در کسب وکار انحصار فروش وجود داشته باشداغلب قیمت های را می توان همانند ساخت . Ú      شرکت های کوچکتر به پیروی از شرکت پیشرو قیمت ها را تغییر می دهندوبه تغییرات تقاضا وهزینه ها توجه کمتری دارند. Ú      قیمت گذاری بر مبنای پیشنهادهای مهر وموم شده Ú      برای انجام پروژه ها ، قیمت ها بصورت رقابتی تعیین می شود.هنگام شرکت در مناقصه ، قیمت پیشنهادی بگونه ای است که از دو جهت در معرض فشارهای متضاد قرار می گیرید از یک سو برنده شده در مناقصه با قیمت پائین واز طرف دیگر پیشنهاد قیمتی که بتواند هم هزینه های را پوشش دهد وهم سودی عاید شرکت نماید. Ú      مرحله ششم – انتخاب قیمت نهایی Ú      روشهای قیمت گذاری مورد بحث ، باعث محدود شدن دامنه قیمت هایی می شود که می توانید انتخاب نمائید ودر رسیدن به یک قیمت نهایی به شما کمک می کند. Ú      هنگام انتخاب قیمت نهایی عوامل دیگری نیز مورد توجه قرار می گیرند ازجمله : قیمت گذاری بر اساس دیدگاه روانشناختی، توجه به اثر سایر اجزای تشکیل دهنده آمیخته بازار یابی ، سیاست های قیمت گذاری، تاثیر قیمت بر سایر گروهها و... Ú      قیمت گذاری بر مبنای دیدگاه روان شناسی Ú      بسیاری از مشتریان قیمت را دلیلی بر کیفیت محصول می دانند. به ویژه قیمت گذاری بر مبنای تصویری که محصول در ذهن مشتری خلق کرده در مورد محصولاتی اثر بخش می شود که پیام بزرگی شما را می رساند.مثلاً ارزش عطر موجود در یک شیشه 100 ریالی فقط 10 ریال است ولی کسی که 100 ریال برای هدیه پرداخت می کند این پیام را به گیرنده اتقال می دهد که برای او احترام زیادی قائل است. Ú      قیمت مرجع : ترجمه کردن قیمت به قیمت های جاری مثلاً بجای قیمت 3000 تومان 2995 تومان برای محصول Ú      مواردی که هنگام قیمت گذاری باید در نظر گرفت Ú      قیمت های متفاوت Ú      قیمت گذاری در بخشی از بازار Ú      قیمت گذاری برای محصولات در بسته بندی های مختلف Ú      قیمت گذاری بر مبنای تصویر محصول در ذهن مشتریان Ú      قیمت گذاری بر مبنای منطقه Ú      قیمت گذاری بر مبنای مناطق مختلف جغرافیایی Ú      قیمت گذاری بر مبنای اقدامات ترویجی (تشویق به خرید زود هنگام) Ú      اقدامات پس از قیمت گذاری Ú      کاهش دادن قیمت Ú      افزایش دادن قیمت Ú      واکنش در برابر تغییرات قیمت Ú      نشان دادن واکنش در برابر قیمت محصولات شرکت های رقیب
  • management marketing

مدیریت قیمت و قیمت گذاری اصول و فنون وروش های قیمت گذاری

management marketing | چهارشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۷:۳۷ ق.ظ
مدیریت قیمت و قیمت گذاری اصول و فنون وروش های قیمت گذاری مدرس : علی خویه و همکاران Ú      قیمت گذاری وفروش کالا وخدمات Ú      اهمیت ونقش قیمت وقیمت گذاری Ú      مراحل تعیین قیمت Ú      روش های قیمت گذاری Ú      اقدامات پس از قیمت گذاری Ú      اهمیت ونقش قیمت وقیمت گذاری Ú      قیمت یکی از اساسی ترین ارکان کسب وکار است که نقش مستقیمی در ایجاد سود ایفا می کند. این جزء بااهداف ، سیاست ها وراهبردها در ارتباط است. Ú      از جمله ویژگی های قیمت ، انعطاف پذیری ، سرعت تغییر ومزیت رقابتی است . Ú      قیمت گذاری : کلیه فعالیت هاوبرنامه هایی که برای تعیین ارزش محصولات وخدمات خود انجام می دهید. Ú      قیمت : عبارتست از میزان ارزشی که مشتریان جهت استفاده از محصولات وخدمات ، برای آن قائل اند. Ú      مراحل تعیین قیمت Ú      1- تعیین هدف در قیمت گذاری Ú      2-برآورد تقاضا Ú      3- برآورد هزینه Ú      4- تجزیه وتحلیل هزینه های، قیمت ها ومحصولات شرکت های رقیب Ú      5- انتخاب روش قیمت گذاری Ú      6 – تعیین قیمت نهایی Ú      مرحله اول – تعیین هدف در قیمت گذاری Ú      بقاء Ú      به حداکثر رساندن سود کنونی Ú      به حداکثر رساندن سهم در بازار Ú      کشیدن عصاره بازار(وارد شدن به بازار با قیمت بالا) Ú      پیشرو شدن از نظر کیفیت Ú      مرحله دوم – برآورد تقاضا Ú      روشهای اصلی برآورد تقاضا: 1-  تجزیه وتحلیل قیمت های گذشته ، مقادیر فروخته شده وسایر عوامل از نظر آماری 2- تحقیق تجربی در خصوص قیمت ها 3- تجزیه وتحلیل تعداد خرید محصولات با قیمت های متفاوت توسط خریداران  Ú      مرحله سوم – برآورد هزینه ها Ú      تقسیم بندی هزینه ها : Ú      هزینه های ثابت ومتغیر الف : هزینه های ثابت هزینه هایی هستند که با حجم تولید یا فروش تغییر نمی کنند.مانند هزینه اجاره ، حقوق ثابت کارکنان ب – هزینه های متغیر هزینه هایی هستند که با حجم تولید رابطه مستقیم دارند مانند مصرف مواد اولیه Ú      مرحله چهارم – تجزیه وتحلیل محصولات ، قیمت ها وهزینه های شرکت های رقیب Ú      در این مرحله با توجه به تقاضای بازار ، قیمت وهزینه ها برآورد میگردد پس از آن هزینه ها ویا قیمت های شرکت های رقیب وواکنش آنها در برابر قیمت محصولات شرکت مورد بررسی قرار می گیرد. Ú      به عنوان مثال اگر محصولی که به بازار عرضه می گردد مشابه محصولات عرضه شده توسط شرکت های رقیب باشد در این حالت قیمت محصول بر اساس قیمت شرکت های رقیب تعیین می گردد. Ú      مرحله پنجم – انتخاب یک روش قیمت گذاری Ú      از جمله عواملی که در تعیین قیمت محصولات نقش دارند عبارتند از : 1- بهای تمام شده محصول که کف قیمت را تعیین می کند. 2-قیمت محصولات شرکت های رقیب ویا قیمت اقلام جایگزین 3- ارزیابی مشتریان از ویژگی های منحصر به فرد محصول Ú
  • management marketing